czwartek, 14 sierpnia 2014

W drodze ku nadziei - "Niebo w Ogniu" Emmy Laybourne

Autor: Emmy Laybourne
Tytuł: Niebo w Ogniu
Trylogia: Monument 14
Tom: #2
Oryginalny tytuł: Sky on Fire
Rok Wydania (świat): 2013r.
Rok Wydania (Polska): 2014r.
Wydawnictwo: Rebis
Moja Ocena: 6/7


Od zawsze lubię apokaliptyczne historie. Wywołują wiele emocji, wciągają i gwarantują, że to co zaraz odkryjemy, nas zaskoczy. Jeszcze nie miałam chyba okazji się na nich zawieść. Możliwe, że to dlatego, iż przeczytałam do tej pory mało takich książek. W ostatnim czasie miło zaskoczył mnie "Monument 14. Odcięci od Świata". Historia niezwykła i wciągająca tak mnie zaabsorbowała, że z utęsknieniem czekałam na kontynuację. Premiera była wczoraj, a "Niebo w Ogniu" już zdążyło podbić moje serce.

Grupa nastolatków, rozdzieliła się. Część wraz z Alexem i Niko wyruszyła w podróż do Denver, szukając pomocy dla reszty przyjaciół i licząc na odnalezienie lotniska. Jadą szkolnym autobusem, oglądając zniszczenie, jakie spowodowane zostały przez apokalipsę. Nie spodziewają się jednak, że na  ich drodze pojawi się wiele niebezpieczeństw i przeszkód. Drugą grupę stworzył Dean wraz z osobami o grupie krwi 0. Bojąc się o niebezpieczeństwo, jakie z ich strony groziłoby reszcie, postanawiają zostać w markecie i czekać na pomoc.

grafika Schindlersky - z deviant art
Czytałam już kilka opinii o książce i widziałam, że nie którzy uważają drugi tom za równie dobry, co pierwszy. Moim zdaniem... "Niebo w Ogniu" jest zdecydowanie lepsze. O ile w przypadku pierwszej części, trochę zajęło aż wkręciłam się w akcję, zrozumienie i zaciekawienie kiełkowały we mnie powoli, o tyle, w przypadku kontynuacji, wprost nie mogłam się oderwać. "Niebo w Ogniu" przeczytałam jednym tchem i nie mogę się wprost doczekać finału trylogii!

Tym razem autorka zaserwowała naprawdę wiele zaskoczeń i zwrotów akcji. To już nie ta sama historia, w której grupa nastolatków i dzieci musi połączyć siły i dać sobie radę w walce o przetrwanie. Nie. Teraz nastąpił podział i połowa jest na zewnątrz próbując się dorwać do Denver, a reszta siedzi w markecie i próbuje uratować to, co stworzyli. Tym razem autorka postawiła na dwóch narratorów co okazało się świetne. Co chwile przenosimy się z miejsca na miejsce. Raz, aby poznać dalsze losy Deana, dwa, aby odkryć jak wygląda teraz świat za sprawą Alexa.

"Niebo w Ogniu" zaskakuje wartką i przemyślaną akcją, która będzie zaskakiwać od pierwszej do ostatniej strony. Nie ma tutaj bohaterów, idealnych dzieciaków, które zawsze uratują sytuacje. Tutaj ludzie popełniają błędy, wypominają je, starają się poprawiać. Autorka nie idealizuje tutaj postaci. Bohaterowie są prawdziwi i próbują jakoś odbudować sobie życie, w świecie, który pozbawił ich wszystkiego. Dlatego książka tak bardzo mi się podobała. I dlatego właśnie polecam ją każdemu, kto chciałby poczuć dreszczyk emocji i przeżyć niezwykłą, a zarazem niebezpieczną, przygodę z bohaterami "Nieba w Ogniu".

"Monument 14. Odcięci od Świata" | "Niebo w Ogniu" | "Wściekły Wiatr" (we wrześniu ?)


NONONO - "Pumpkin Blood"

15 komentarzy:

  1. Wczesniej nie slyszalam o tej serii, ale teraz czytam tyle pozytywnych opinii, ze musze ją miec. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to dlatego, że pierwszy tom swoją premierę miał w czerwcu. Drugi wczoraj, a z tego co słyszałam, finał ukarze się we wrześniu :)

      Usuń
  2. Słyszałam kilka opinii o tej serii i jestem jej coraz bardziej ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam i w sumie to również widziałam zasyp recenzji, jaki właśnie opanowuje blogi jeżeli chodzi o "Niebo w Ogniu". W sumie nic dziwnego, bo książka jest naprawdę świetna :)

      Usuń
  3. Nie często spotykam się z tym, że druga część jest lepsza od pierwszej. Kiedy tylko wyjdzie ostatnia część, wezmę się za serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już we wrześniu :) Nieźle się pośpieszyli, nie? Pierwsza część w czerwcu, druga w sierpniu, a finał pod koniec września, jak dla mnie - bomba :)

      Usuń
  4. Mam wielką ochotę na ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety historie o dzieciakach, które ratują świat albo które radzą sobie w postapokaliptycznej przyszłości już mnie nie bawią :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo książka nie jest dziecinna (przynajmniej w moim mniemaniu). Jak napisałam, autorka nie wyidealizowała bohaterów, ale faktycznie, ciężko dorównać historiom pokroju "Pojutrze". Poza tym bohaterowie mogliby być odrobinę starsi, chociaż mi wiek tutaj nie przeszkadzał ;) Aż nabrałam ochotę na ponowne obejrzenie tego filmu :3

      Usuń
  6. Przecztałam 1 część i bardzo mi się spodobała, jest to coś innego. : )
    2 częśc czeka już na swoją kolej.

    http://zakochanawtresci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Trylogię mam w planach, bo opis mnie zaciekawił, a pozytywne recenzje utwierdziły w przekonaniu. Poza tym wydaje się być podobna do mojej ukochanej serii "Gone". :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Lektura czeka już na przeczytanie na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszyscy wyrażają się o tej serii bardzo pochlebnie dlatego też zakupiłam pierwszy tom, bo jestem ciekawa o co tyle szumu. Muszę sama się przekonać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea