poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Finał w wykonaniu C. C. Hunter - "Niewypowiedziana" C. C. Hunter

Autor: C. C. Hunter
Tytuł: Niewypowiedziana
Seria: Wodospady cienia: Po zmroku
Tom: #3
Oryginalny tytuł: Unspoken
Rok Wydania (świat): 2015r.
Rok Wydania (Polska): 2016r.
Wydawnictwo: Feeria
Moja Ocena: 4/7


 Książki C. C. Hunter cieszą się w naszym kraju niemałą popularnością. Wydawać by się mogło, że czasy gatunku takiego jak paranormal romanse minął bezpowrotnie, a jednak autorka udowadnia nam, że można wrócić do niegdyś modnych istot magicznych i nadać im powiew świeżości. Pierwsza seria pisarki, czyli „Wodospady cienia” potrafiły niekiedy zaskoczyć, a zarazem wprawić w dobry nastrój. Dzisiaj chciałam przejść do „Niewypowiedzianej”, która jest zwieńczeniem kolejnej trylogii autorki, „Wodospady cienia: Po zmroku”.

 Della po odrodzeniu jest znacznie silniejsza od przeciętnego wampira, wydaje się być wręcz niepokonana, a teraz do tego spełniły się jej marzenia i znalazła się w elitarnej grupie zajmującej się śledzeniem zjawisk paranormalnych. Ostatnia część trylogii ujawnia brudne sekrety, zaskakuje i potrafi trzymać w napięciu. Ale czy to aby na pewno nie jest odgrzewany kotlet?
 Autorka wpada na wiele pomysłów. Lekka historia z udziałem istot paranormalnych, wymieszana z zawoalowanym wątkiem miłosnym i sporą podłożem kryminalnym idealnie sprawdza się jako odskocznia od codzienności. O wątku miłosnym mogę już powiedzieć, że jest on typowy dla autorki. Można znaleźć w nim analogię do pierwszej serii autorki. Podobnie, jak przy historii Kylie, także i tutaj miłosne rozterki głównej bohaterki mają swoje rozwiązanie na ostatnich kartach powieści. Gdy już wszystko wychodzi na jak, a na większość pytań dostaliśmy już odpowiedzi, autorka skupia się na wątku miłosnym doprowadzając historię do końca.

 Jedynym mankamentem powieści są niektóre cechy bohaterki. Della potrafi być momentami naprawdę irytująca i czasami ma się po prostu ochotę wejść do tej książki i przemówić jej do rozumu. Jej upartość potrafi wywołać frustrację i może niekiedy dałoby się jej przyznać rację, ale w moim odczuciu obniża ona standardy ludzi. 

„Niewypowiedziana” jest przede wszystkim lekką i momentami zabawną historią, która może być dobrą odskocznią od codzienności, albo miłą wakacyjną lekturą. Nie należy się spodziewać po niej czegoś specjalnego, ale jeżeli ktoś lubi takie paranormalne klimaty, a jeszcze bardziej romanse w tego pokroju, nie powinien się rozczarować. Ot, taka fajna przygoda.


Książkę otrzymałam do recenzji dzięki uprzejmości księgarni internetowej BookMaster :) 




2 komentarze:

  1. Autorka jest mi znana, ale ten cykl nie, a wydaje się ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dwie pierwsze części ale jeszcze ich nie ruszyłam. Może kiedyś, na odstresowanie :)

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea